Több mint 600 millió forintból épült az új várpalotai útszakasz

Hivatalosan is átadták csütörtökön a közlekedőknek a felújított Bányabekötő utat. A Kossuth és a Dankó Pista utcák sarkán található körforgalom ötödik ágából induló új útszakaszon a városi sportcsarnokhoz lehet eljutni.
Több mint 600 millió forintból épült meg az elmúlt egy évben a 770 méter hosszú útszakasz, ami a Kossuth és a Dankó Pista utca sarkán található körforgalmat köti össze a belvárossal. A 8-as főút Várpalotát elkerülő szakaszának kivitelezéséhez kapcsolódó beruházás keretében épült körforgalom szabad ágának felhasználásával a részben új nyomvonalú, részben meglévő, önkormányzati tulajdonban lévő út készült el, amelynek ünnepélyes átadását csütörtök délelőtt tartották Várpalotán.
– Az Innovációs és Technológiai Minisztérium szakpolitikai intézkedéseinek fő stratégiai célja a közúthálózat fejlesztésében – az országhatárok magas színvonalú elérésén túl – bekapcsolni a magas szintű közúthálózatba a ma még csak kétsávos főutakon elérhető megyei jogú városokat, kiemelt gazdasági térségeket, s a beruházások megvalósításával az ország bármely pontjáról lehetővé tenni, hogy 30 percen belül elérhető legyen a négysávos úthálózat. Veszprém megye vonatkozásában e vállalásokat az elmúlt években már teljesítettük, hiszen a két megyeszékhely, Veszprém és Székesfehérvár közötti szakaszon összesen több, mint 54 milliárd forintból fejlesztettük a 8-as főutat 2015 óta. A pontot az i-re a tavaly elkészült várpalotai elkerülővel tettük fel. Ehhez a fejlesztéshez kapcsolódik a 600 millió forintból részben új nyomvonalon most elkészült útszakasz, amelynek köszönhetően a korábbinál jóval magasabb szintű összekötetés jön létre a 8-as főút régi, belterületi szakasza és az Ősi úti körforgalom között – mondta el az átadáson Tóth Péter. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára hozzátette, a tavaly októberben megkezdett munkálatok során 700 méternyi útszakasz épült meg kapcsolódó csapadékvíz-elvezetéssel, járdákkal és közvilágítással.
Kondrik Kornél, a beruházó NIF Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese kiemelte, várpalotaiként különösképp örül annak, hogy megvalósult a beruházás, ami a tavaly átadott elkerülő úttal együtt komoly életminőség javulást biztosít a városban és a környéken élőknek.
Campanari-Talabér Márta, Várpalota polgármestere elmondta, a régi Bányabekötő út a város egyik legrosszabb állapotban lévő útszakasza volt. – A városfejlesztési koncepcióban is szereplő fejlesztéssel az volt a célja önkormányzatunknak, hogy a korábbiakkal ellentétben – amikor szűkös, egyirányú utcákon halad a forgalom – egyetlen kétirányú forgalmat biztosító útszakasz kösse össze a tavaly átadott Ősi úti körforgalmat és a 8-as főút belterületi szakaszát. Ez a beruházás tehermentesít több alsóvárosi utcát, egyben enyhíti a belváros forgalmi leterheltségét is. A közeljövőben adjuk át a Bányabekötő út mellett az új kerékpárutat is, amelyen keresztül a kerékpárosok akár Inotáról egészen a vasútállomásig eljuthatnak majd. Rövid távú terveink között szerepel még a most átadott Bányabekötő út és a vasútállomás közötti új útszakasz megépítése is – mondta el a polgármester, majd hozzátette, példaértékű volt számára az együttműködés, amelyet Várpalota országgyűlési képviselője, Kontrát Károly segítségével sikerült kialakítani a beruházó NIF Zrt.-vel.
Kontrát Károly, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára, a térség országgyűlési képviselője köszöntőjében arról beszélt, hogy az új útszakasz útszakasz egy világ közlekedésfejlesztési koncepció része. Az elmúlt években megépült a 8-as főút város elkerülő szakasza, teljes hosszában megújult a várost átszelő régi 8-as főút, 450 millió forintot biztosított a kormány a belterületi utak fejlesztésére, új burkolatot kapott a Várpalota és Ősi között szakasz, most pedig két már felújított részt köt össze egy új út.