Megújul a Fő tér és az Árpád utca
Mintegy 700 millió forintból újulhat meg Várpalotán a köznyelvben Fő térként emlegetett Szabadság tér és az Árpád utca. A TOP Plusz pályázaton nyert összegből megtörténik az Árpád utcában a víziközművek cseréje, valamint az út és a közvilágítás felújítása. A Szabadság téren pedig a járda és az útburkolat fog megújulni. A beruházás kivitelezési munkálatai a tervek szerint 2024-ben kezdődnek meg, szerdán a tervezőkkel tartott bejárást a helyszínen Campanari-Talabér Márta polgármester.
Várpalota mind gyalogos, mind gépjárműforgalom tekintetében egyik legforgalmasabb területe a köznyelvben Fő térként emlegetett Szabadság tér, melynek aszfaltburkolata rossz állapotban van, folyamatos kátyúzási munkát igényel. Egy az önkormányzat által nemrégiben elnyert TOP PLUSZ pályázatnak köszönhetően azonban – mintegy 700 millió forint állami támogatásból- teljes egészében megújul az útburkolat és a járda a város szívében, de a beruházás keretében megvalósul az Árpád utca rekonstrukciója is.
Az önkormányzat régóta tervezi mindkét terület felújítását. Az Árpád utca rekonstrukciójának koncepciója már elkészült, a Szabadság tér felújításának tervezése azonban jelenleg is zajlik.
– Az Árpád utca komoly forgalmat bonyolító gyűjtőút a városban, s nagyon rossz állapotban van, de ugyanezt elmondhatjuk a Fő térről is, amelyre szintén ráfér a felújítás, ezért pályáztunk ennek a két közterületnek a rekonstrukciójára. Többen jelezték az elmúlt években, hogy nagyon örülnének, ha egy körforgalmat alakítanánk ki a területen, ezt fel is vetettük a tervezőknek a megbeszélés során. A legnehezebb feladat ebből a szempontból a tömegközlekedés biztosítása, ennek tükrében vizsgálja majd meg a tervező asszony, hogy lehetséges –e egy körforgalom kialakítása. Ha igen, s beleférünk az elnyert összegbe, akkor természetesen emellett fogunk dönteni – mondta el kérdésünkre Campanari-Talabér Márta polgármester.
A Fő téren tartott bejáráson városvezető és a projekt közlekedéstervezője egyetértett abban, hogy a beruházást követően a gyalogos, az autós és a tömegközlekedésnek egyaránt minden igényt kielégítőnek kell lennie, ugyanakkor a nagyobb és az eddiginél hangsúlyosabb zöldfelület kialakítása is kiemelten fontos szempont már a tervezési szakaszban is. – Valóban felmerült a körpályás kialakítás a tér felső részén található közlekedési csomópontban. A tervek készítése során ennek a helybiztosítását kell megvizsgálnom, de szükségem a téren átmenő forgalom nagyságának felmérése is – mondta el Szép Mariann közlekedéstervező.
A helyszínen megtudtuk, a beruházás kivitelezési munkálatai a tervek szerint 2024-ben kezdődnek meg.